איך פועלים "טאלנטים" בבואם לחיפוש עבודה
- Lian Shany
- Aug 22, 2021
- 2 min read
Updated: Aug 24, 2021
בפוסט זה אסביר איך פועלים מועמדים בואם לחיפוש עבודה ואיך הארגון יכול לפעול בכדי למשוך אותם.

"החלטתי שאני אעבוד אצלכם כבר מלפני שנה. פשוט רק עכשיו הייתי בשל מספיק כדי לשלוח לכם קורות חיים." שיתף אותי מועמד בשיחת היכרות ראשונית לתפקיד של מפתח. בפוסט זה ארחיב איך פועלים "טאלנטים" בבואם לחיפוש עבודה חדשה ומהם הדרכים למשוך אותם אליכם.
ראשית Think like a talent - תחשבו רגע על עצמכם. גם אם אתם כרגע מאוד מרוצים במקום העבודה הנוכחי שלכם, עדיין יש חברות שהצליחו למתג ולמצב את עצמם בצורה חיובית בעיניכם. לכן בעוד תקופת זמן, כאשר תחליטו שאתם מוכנים לאתגר הבא, אתם תיזכרו באותם חברות שהרשימו אתכם או התחברתם אליהם ואולי תפנו אליהם באופן אקטיבי.
גישת ה- Recruitment Marketing מציעה פניה למועמד פוטנציאלי עוד לפני שהוא בכלל שקל לחפש עבודה ולהגיש מועמדות. מסע חווית המועמד מתחיל הרבה לפני שאותו אדם שלח אליכם קורות חיים. המסע מתחיל ברגע שאדם פגש לראשונה את הארגון בדרך כלשהיא. "יש רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני", השאיפה שלכם היא לייצר חיבור עם אנשים בנקודות מפגש שונות, במטרה שיבינו מי אתם, מה אתם עושים ובמה אתם מאמינים.
גישה זו תופסת כי הפנייה למועמד פוטנציאלי היא לא בהכרח הצעת עבודה מיידית אלא שיווק ושיתוף של חזון וערכי הארגון באופן שוטף ובצורה פומבית ובכך לייצר שיח ומערכת יחסית עם אנשים. לשתף באופן פומבי את המסרים שלנו מאפשר "לגעת" ולהשפיע על עובד בפוטנציה. לכן המיתוג והשיווק של הארגון, השפה בה מתבטא ועוד, חשוב שיבואו לידי ביטוי בצורה המיטבית. ככל שהתחרות על מועמדים איכותיים הולכת ומתעצמת, מעסיקים רבים מאמצים את הגישה הזו כדי שיוכלו למשוך אנשים מוכשרים לשורותיהם.
זכרו שיש לכם כארגון כוח ויכולת השפעה על האופן שבו ערכי הארגון ותפיסת העולם שלכם מבוטאים כלפי חוץ (נראות ברשת, תגובת הארגון לדברים שקורים בעולם האמיתי) וכלפי פנים (חווית מסע מועמד, יחס כלפי עובדים קיימים, יחס כלפי עובדי עבר, ועוד).
לא בטוחים היכן כדאי לפרסם את הארגון? מוזמנים לשאול עובדים קיימים איך הם מתנהלים בבואם לחפש מידע על חברה חדשה שהם לא מכירים? מהם עשרת מקורות הפרסום השכיחים ביותר? שאלו מועמדים אשר נמצאים בתהליך כרגע, באילו אפיקי מידע הם משתמשים. ניתן למפות בסדר חשיבות פנימי מקורות פרסום חדשים שאתם רוצים לייצר, לצד עלות השקעה מוערכת.
רוצים להשקיע בנראות אך אין מספיק משאבים? כנסו את העובדים (שגרירי ארגון טבעיים) ובדקו : האם האנשים הטכנולוגיים בארגון כותבים בלוגים? מתארחים במיטאפים להעשרת ידע חזרה לקהילה? במידה וכן, בקשו אישור לפרסם זאת. שאלו עובדים לדעתם ובקשו את שיתוף הפעולה שלהם. כאשר מתייעצים ומתחשבים בדעת אנשים הם באופן טבעי מרגישים מחויבים לתהליך. בדרך זו תצליחו לגייס את הרצון והנכונות של העובדים לצורך מיתוג הארגון ונראות ברשת ובכלל.
* המלצה שלי - אנחנו רוצים להשקיע מינימום משאבים ולקבל מקסימום אימפקט. אחת הדרכים הטובות להשיג זאת היא לאתר מובילי דעת קהל, משפיענים או אנשים שהם אושיות בתחומם ולשתף איתם פעולה. שאלו את העובדים: אחרי מי הם עוקבים ברשת? לאילו פדוקסטים הם מקשיבים בזמנם הפנוי? אחרי איזה בלוג של מומחה טכנולוגי הם עוקבים באדיקות? סביר להניח שאם העובדים שלך עוקבים אחריהם אז גם החברים שלהם בתחום עושים כך. צרו קשר עם אנשים אלו ומצאו אופן פרסום אותנטי לקבלת המלצה או יצירת שיתוף פעולה.





Comments