top of page
Search

מיתוג מעסיק בתקופת קורונה, הזדמנות למול אתגר

  • Lian Shany
  • Aug 24, 2021
  • 2 min read

בפוסט זה אציע איך ניתן לקדם את מיתוג המעסיק של הארגון במינימום השקעה.

ree

אני רוצה שתביאי לי את המועמדים שלא שולחים קורות חיים. אלו שמהווים מכפיל כוח בצוות עם כתפיים רחבות ומתרגשים למול אתגר חדש". נזכרתי בשיחה שניהלתי עם מנהל מגייס בכיר בארגון. אדם חד ומוכשר שלא היה מוכן לבצע שום פשרה ברף הגבוה שהציב לתקן בקבוצה שלו.


בשיחתנו הציג מקרה בו אותם המועמדים שהארגון רוצה לגייס הם אותם "טאלנטים" שמשמרים אותם במקום העבודה הנוכחי, מכוון שהתרומה שלהם היא משמעותית. אתם מעוניינים כי אותם מועמדים יפנו אליכם ישירות? התקופה הזו היא הזדמנות לקדם את מיתוג המעסיק של הארגון בהשקעה מינימלית. עובדים איכותיים יימשכו למי שאתם ולמה שיש לכם להציע, כל עוד המוצג הוא אמת ויעמוד במבחן התוצאה.


מיתוג מעסיק בתקופת קורונה, הזדמנות למול אתגר. אז איך עושים זאת בפועל? *ראשית - לדייק את המסר. בחנו מהו ה- Employee Value Proposition של הארגון? מדובר על EVP, אותה הצעת הערך למועמד אשר קובעת האם ומדוע יבחר בחברה שלכם על פני חברה מתחרה. הגדירו במה אתם שונים מחברות אחרות. זהו הזמן לחקור ולאסוף מידע על הארגון, המוצר, האנשים וכל מה שמקשר ביניהם. התובנות יאפשרו להבין מה היתרון שלכם ומה אתם עושים אחרת.


דוגמא ליתרון בהצעת ערך הוא : חברה שמספקת לעובד זוטר בכניסתו לארגון "מסלול ניהולי" מובנה של מנטורינג והכשרה לקידום עתידי. העובד מצידו מקבל תוספת של כלים ויכולות לארנסל שלו, הכשרה לניהול צוות עוד לפני שהתחיל בפועל לנהל אנשים, דבר שחסר בהרבה ארגונים כיום.


*מה אם "הסיפור שלי" כארגון לא ברור לי או אני לא מצליח לדבר בתשוקה על החברה? מימי קדם אנחנו מעבירים ידע בסיפורים. תתאהבו במי שאתם ובסיפור שלכם, זו הדרך הכי טובה למשוך אליכם אנשים. במידה ואתם לא יודעים מהו הסיפור שאתם רוצים לשתף, אני ממליצה לשאול את אלו שמכירים אתכם טוב או מאמינים בכם. למשל: מנהל ותיק אשר מכיר את הדרך שהארגון עשה ולאן הוא שואף להגיע או עובד חדש שבחר בכם מבין שלל אפשרויות אחרות.


תמצאו את "החבר/ה הכי הטובה שלכם" בארגון (אות/ה Best Friend Forever) שתמיד מצליחים לשקף לנו כמה אנחנו מוכשרים, יפים ומוצלחים וצרו נרטיב אמיתי של מי אתם ומדוע אתם "שווים" ולאן אתם הולכים.


אחרי שניסחתם מי אתם ומה היתרונות שלכם אפשר ליצור תיאור חברה ומשרה המשקף את המסע שעשיתם ואילו תועלות יש בעבודה בתפקיד המתואר. השאיפה היא שאנשים יעשו copy-paste למה שאתם עושים, לא ההפך. להתרחק מתיאור משרה גנרי: אם תיאור החברה והמשרה נשמע בדיוק כמו כל חברה אחרת זה נהדר, אתם יודעים מה לא לעשות.


המטרה של הצגה עצמית בתיאור המשרה (או החברה), היא לתת מספיק מידע כדי לייצר עניין ובמקביל לייצר סקרנות להיכרות ראשונית. דמיינו מה חשוב למועמד פוטנציאלי לדעת לגבי התפקיד, מה היה חשוב לכם לדעת אם הייתם במצבו וציינו זאת. הרחיבו למשל על האתגרים בתפקיד, תחומי האחריות ויכולת ההשפעה.


* המלצה שלי - הכניסו שאלות על נראות ומיתוג הארגון בנקודות ביקורת קבועות בתהליך הגיוס. כך תוכלו לייצר ערוץ מידע רציף וכמות דאטה קבועה שניתן לבחון. בחרו שאלות שיעזרו לכם להבין מה מועמדים חושבים עליכם ומדוע : היכן ביררו עליכם? מה אהבו? מה הרושם שנוצר עד כה? מה ניתן לשפר? איזה מידע רצו לקבל ולא היה נגיש? ועוד. ידע זה כוח ובמקרה הזה, הכוח הוא לגמרי בידיים שלכם.

 
 
 

Comments


© 2021 by Lian Shany

bottom of page