top of page
Search

איך ארגונים שהם לא "חדי קרן" מגייסים עובדים

  • Lian Shany
  • Aug 24, 2021
  • 2 min read

אסביר בפוסט זה איך ארגונים שלא גייסו עשרות מיליוני דולרים יכולים לגייס טאלנטים במינימום השקעה.


ree

"גייסתי רק 𝟐𝟎 מיליון דולר. איך אני אמור להתחרות על מועמדים איכותיים אל מול חברות ברמה של חדי קרן והנפקות במיליארדי דולרים?" שאל אותי יזם. בשיחתנו מתברר כי כבר חודשיים המועמדים שהוא רוצה להתקדם איתם חותמים חוזה עם ארגונים גדולים, עשירים ובעיקר מוכרים יותר. אסביר בפוסט זה איך ארגונים שלא גייסו עשרות מיליוני דולרים יכולים לגייס טאלנטים במינימום השקעה.


יש ארגונים שהם לא "חדי קרן", חברות שהן לא בהכרח פורצות דרך בתחומן או מסוגלות לשלם משכורות עתק ולספק תנאים מפנקים, בעיקר בתקופה זו. פתרון טוב למשוך אנשים מתאימים הוא שאילת שאלות מדויקת עם הבנה של מה אותנטי וקיים בארגון. איך משווקים ארגון שלא נחשב "מוקד עלייה לרגל" לטאלנטים? דעו מי אתם והיו אמיצים מספיק לשווק את הייחודיות שלכם.

שיווק החברה : ראשית ענו על השאלות - מה אתם עושים אחרת? למה שמישהו ירצה לבוא לעבוד אצלכם? במה אתם מאמינים? פרטו על כך בתיאור המשרה. לעיתים הדברים שמייחדים אתכם נראים קטנים, שוליים או ברורים מאליו, אך הם לא.


ציינו אם אתם כארגון תורמים לקהילה, משתתפים בהקאתונים או חוקרים תחום מעניין. אם החברה נוצרה עקב צורך לפתרון של בעיה אמיתית שהיזמים נתקלו בה בחיים שלהם או האם ההנהלה ידועה ככזו שמבצעת בחירות חכמות ודואגת לעובדים גם בתקופות קשות. אל תניחו הנחות עבור אחרים. יכול להיות שתכונות שאצלכם נתפסות כטריוויאליות הן בעצם בעלות ערך או נחשקות מצד המועמד למשל: diversity הוא ערך אמיתי בבחירת עובדים, או תרבות ארגונית של תקשורת מכבדת ונעימה ללא קשר למהות הקונפליקט.


שיווק הצוות: לפעמים החברה עצמה נחשבת "רגילה" אך הצוות מעניין. למדו לזהות את הDNA והציגו אותו: צוות שאוהב לצאת יחדיו בשבתות עם המשפחה לטיול בטבע (לפני תקופת הקורונה), צוות אשר מורכב רובו מגיימרים שמשחקים יחד בלילות ועוד. מצאו מאפיינים אמיתיים והציגו אותם.


מועמדים הם אנשים וחשוב להם "להציץ מבעד לווילון" ולראות את האנשים שיהיו לצידם במשך שעות העבודה. אם יש בצוות עובד שזכה בפרס, מעביר הרצאות או ראש צוות שאוהבת לעשות מנטורינג, הרחיבו על כך. במידה ומדובר על צוות מגובש אשר התמודד לאחרונה עם משבר או פתר בעיה משמעותית בנוגע למוצר, ספרו על הדרך שעבר כדי להגיע לפתרון ואיך תמכו אחד בשני.


מיתוג מעסיק היא עבודה תהליכית אשר נמדדת לפי משך זמן ופרמטרים שונים. זהו מרתון, לא ספרינט. יחד עם זאת, כל עשייה והתקדמות בנושא מוביל לשיפור חיובי מהמצב הקיים. המטרה שלכם כארגון הוא שאנשים יכירו אתכם וידעו מי אתם ובמה אתם מאמינים.


אנשים בוחרים לצאת מארגון אחד ולעבור לאחר משלל סיבות. יכול להיות שאתם ה"חד קרן" של עובד מכוון שהוא בורח מתרבות ארגונית רעילה, סביבת עבודה לא שוויונית או חוסר כימיה בסיסי עם הצוות הקיים. מי שאתם כחברה, ימשוך את האדם שמתחבר אליכם כי הוא דומה לכם או בגלל שאתם עונים לו על צורך קיים. "החתיכה" החסרה בפאזל כבר תגיע.*

 
 
 

Comments


© 2021 by Lian Shany

bottom of page